Direktlänk till inlägg 17 februari 2017

Vilken morgon

Av Elin Eklund - 17 februari 2017 23:02

Ibland går allt verkligen fel. Vi började med att försöka packa ihop alla våra saker för att dra vidare ner till Anya med familj i Wollongong. Då upptäcker jag att vi har välling kvar till typ fyra dagar och vi har en vecka kvar. Kris! Googlar och ringer runt men välling säljs inte i Sydney så vi får helt enkelt försöka göra en välling blandat med mjölk. Känns liksom inte som rätt tillfälle att vänja av Melvin från välling på semestern. Han äter inget här heller så då känns det alltid bra med vällingen, men men... När allt var packat och klart beställer Jocke en uber men när den kommer inser vi att bilen är för liten, bara att beställa en ny. När nästa kommer springer han ner och kollar och säger åt chauffören att han ska hämta familjen och alla väskorna. Men när vi kommer ner igen så har han dragit, så typiskt! Där står vi med alla saker och barnen i stekandes sol och 35grader värme. Vi hade lämnat nycklarna till Mias lägenhet uppe i lägenhetern så vi kom inte ens in i huset igen. Eftersom vi inte hade varken internet eller telefon nummer till taxi fick Jocke springa och leta upp en. Det visade sig att han hade ett extra däck i bagage luckan men av ren ilska lyckades Jocke trycka in våra resväskor och resten av väskorna, ryggsäckar och barnvagnar fick vi ha i knät. Det var helt surrealistiskt, där satt vi inklämda bland alla saker och svettandes med kinesisk musik på högst volym och for fram och då mitt i allt behövde Melvin kräkas. Jocke lyckades få tag på en liten genomskinlig plastpåse som han kräktes i. Så där satt vi i värmen med kräklukt hållandes en liten plastpåse full med kräk. Tillslut kom vi fram till flygplatsen där vi skulle hämta våran hyrbil. Såklart var det tomt i alla diskar utan våran, där var det lång kö.

Melvin däckade i vagnen och jag och Tindra köpte läsk och chips. Tillslut drog vi iallafall iväg ner mot Wollongong med ett stopp på Symbio wildlife park där man får träffa bland annat kängrusar och koalor. Men vi hann inte mer än dit så började det blixtra och åska som bara tusan innan himlen öppnade sig. Vi tog skydd under ett plåttak vid tiger buren så där satt vi i stormen och kollade på tigrar.

Tillslut sprack det upp och vi kunde mata de små söta kängrusarna.

Vi såg även världens farligast orm

Och vi fick klappa koalor. De var super söta, riktiga gosenallar.

[Bild]

Sen var det bara 20 minuters körning ner till Anya. Tindra och Cassandra är jämngamla och har hur kul som helst. Melvin säger "they are to girly" så han vill bara leka med pappa. Han saknar George, de hade verkligen kul ihop. Men nu är vi här över helgen och hoppas på uppehåll så vi kan åka på några roliga utflykter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Eklund - 13 januari 2022 15:03


Händer inte så sjukt mycket här i mitt lilla rum. Satt ute och åt frukost idag, skönt med lite frisk luft. Vädret är verkligen toppen nu. Det är nästan lite kallt på morgonen. Fredag imorgon, sen helg. Fortfarande ovant med vanlig helg här, lördag oc...

Av Elin Eklund - 11 januari 2022 15:07

Eller dag 5 egentligen. Sjukt svårt att inte bli helt koko av att ligga instängd på rummet. Mår betydligt bättre idag även om hjärtat spökar en del. Känner mig sjukt seg och har nästan lite huvudvärk men tror det är mer seghet än att jag är sjuk. I f...

Av Elin Eklund - 10 januari 2022 12:23


Så var det dags för mig att testa positivt. Kändes som en tids fråga bara nu när alla är sjuka. Helt galet hur fort det sprids just nu. Jag jobbar igen sen mitten på Augusti. Det känns lite så där att vara tillbaka på jobbet. Saker och ting har verkl...

Av Elin Eklund - 19 februari 2021 05:29

Tyvärr gick det inte att åka hem till Sverige och åka skidor. Det fick helt enkelt bli en staycation här istället på Lapita vid Dubai Parks. Det var länge sedan vi var här sist så kul att komma tillbaka och några nya rides hade de öppnat. Värl...

Av Elin Eklund - 1 februari 2021 18:56

Jag är så lycklig i hel kroppen att mitt knä börjar läka ihop. Fortfarande väldigt svagt och lite ont men nu kan jag promenera iallafall ?????? Lyckost mig! Jag halkade i trappen sent den 25:e december. Jocke jobbade och jag skulle kolla om nyckeln s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards