Alla inlägg under augusti 2015

Av Elin Eklund - 4 augusti 2015 21:51

Igår hade vi en underbar dag nere vid stranden. Vattnet var helt klart och fint och ingen blåst för en gångs skull.

Tindras favorit strand. Det är långgrunt vilket hon älskar! Kvällen spenderade vi hemma hos kusinerna som hade börjat packningen inför hemresan

Av Elin Eklund - 2 augusti 2015 23:50

Idag åkte vi för första gången till Tofta beach club och badade i poolen. De har gjort reklam och påstår att poolen alltid är uppvärmd till minst 23-grader. Tveksamt om de lyckats idag för kallt var det men tjejerna badade tills de nästan blev blå. Desto skönare var det att ligga och njuta i solstolen.

Ikväll hade vi bokat bord på restaurang Beyrouth i Visby.

Trots morfars oro att medeltids veckan började idag och det skulle vara fullt med folk i hela Visby så lyckades vi hitta parkerings plats utan problem. Visst var det mycket folk ute en vacker kväll som idag men absolut inte mer än vanligt en sommarkväll på Gotland. Vi åt en fantastiskt god middag och även barnen var nöjda. Melvin var initialt lite besviken på att det inte fanns spagetti men åt istället bara kyckling. Efterrätten tog vi på 100 sorters glass nere vid hamnen.

Som avslutning blev det lek i Almedalen. Melvin och Emil lekte spiderman medans Tindra kämpade med klätterväggen. Inte lätt att alltid vara minst av kusinerna men hon kämpade på så tillslut tog hon sig upp med lite hjälp.

Vi hann precis se solen gå ner i havet innan vi for hemåt mot Tofta igen. En magisk kväll...

Av Elin Eklund - 1 augusti 2015 21:30

Vi började dagen med att prova på lite friidrott i Klintehamn. Det var första gången för oss som bara testat friidrott på tv spel. Tindra testade både höjd och längdhopp. Melvin och Emil körde på rätt bra de också

Sen for vi hem till mormor och morfar och åt pannkaks lunch i solen innan vi drog vidare till Tofta beach. Så underbart att solen äntligen tittade fram och värmde oss trots blåsten

Mormor tog första doppet men sen var jag tvungen att ta andra. Det var kallt men så skönt när jag väl vågade doppa mig. Kul var det också och vi skrattade så vi nästan grät i vågorna, Tindra och jag. Det är dessa underbara dagar jag ska ta med mig när jag åker hem till jobbet och vardagen igen.

Hemma igen så bjöd morfar och Simon på grillat med färskpotatis. En toppen dag helt enkelt!

Av Elin Eklund - 1 augusti 2015 19:50

Igår kväll cyklade Tindra, Melvin och jag ner till Nymans för att spela minigolf. Både jag och Tindra var helt säkra på att Melvin skulle ge upp så fort vi cyklat ett par hundra meter men inte då. Han trampade på allt vad han orkade på sin lilla cykel och skulle bestämt åka egen cykel. När vi hade ca 200 meter kvar då orkade han helt plötsligt inte mer. Men det var bara att bita ihop och cykla den sista biten.

När vi skulle hem igen var klockan nästan nio på kvällen och planen var att vi skulle lämna hans cykel så mormor och morfar kunde plocka upp den på väg hem från Visby där de varit på konsert. Men han var envis och skulle absolut cykla hem själv trots kyla och blåst. Så han trampade tappert på hela vägen hem. Så var det med det, nu kan han cykla hela vägen till Nymans själv men jag var grymt glad när vi alla var hemma igen trötta men nöjda.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards